Het Waterliniemuseum Fort bij Vechten is inmiddels één jaar open en heeft met de inzet van vrijwilligers al veel bezoekers mogen ontvangen. Om een volgende stap te zetten in de ontwikkeling van het museum heeft men twee nieuwe krachten aangetrokken: Elganan Jelsma als Cultureel Manager en Matthijs Kortlever als Marketing Manager.

Elganan Jelsma heeft 10 jaar gewerkt als museumdirecteur van een klein cultuurhistorisch museum en heeft via haar eigen projectbureau PubArt vele tentoonstellingen gemaakt, vaak een combinatie van moderne kunst en geschiedenis. Zij zal zich voornamelijk bezig houden met het beleid van het Waterliniemuseum, de museumcollectie, het kenniscentrum, nieuwe tentoonstellingen en samenwerkingsverbanden met andere instellingen. Elganan: “Een prachtige locatie Fort bij Vechten, met unieke gebouwen en natuur en een schitterend architectonisch museum met interactieve exposities. Een uitdaging om daar nog meer aan toe te mogen voegen en mee te werken aan een landelijke uitstraling.”

Matthijs Kortlever heeft bij verschillende organisaties functies bekleed op het gebied van marketing en communicatie. Bij het Waterliniemuseum zal hij zich gaan richten op marketing, evenementen, PR en het doorontwikkelen van de educatieve programma’s. “Het Waterliniemuseum vertelt een bijzonder verhaal op een unieke locatie. Bezoekers beleven hoe het fort door de jaren heen gebruikt is en komen op interactieve wijze meer te weten over de werking van de waterlinie. Deze combinatie maakt het tot een uiterst geschikte omgeving voor een dagje uit, een schoolexcursie of bedrijfsbijeenkomst. Ik kijk er naar uit om de bekendheid van het museum te vergroten en ons aanbod nog beter te gaan afstemmen op de wensen van onze bezoekers”, aldus Matthijs.

Deel dit: